جاذبه های گردشگری ارمنستان
نوشته شده توسط : سیمین

کلیسای گریگورلوساوریچ مقدس ارمنستان

 

کلیسای گریگورلوساوریچ مقدس از بزرگ ترین کلیساهای ارمنستان می باشد که در آن مراسم مختلف دینی و مذهبی انجام می گیرد. این کلیسا در سال 1980 به مناسبت 1700 امین سالگرد مسیحیت ساخته شد و در سال 2001 در آن به روی مردم گشوده شد. معماری این کلیسا به این صورت است که دیوار های آن از سنگ های دوف و در پایه ستون ها نیز از شمش طلا استفاده شده است. ناقوس های این کلیسا در قسمت شرقی آن قرار دارند و کتابخانه ای بسیار زیبا نیز در پایین کلیسا می باشد. از بزرگترین کلیساهای ارمنستان گریگورلوساوریچ مقدس است که جهت مراسم های مختلف دینی ومذهبی مورد استفاده قرار می گیرد. مسافران تور ارمنستان می توانند از این مکان زیبای ارمنستان دیدن نمایند.

معبد گارنی ارمنستان

تاریخ ساخت معبد گارنی ارمنستان به هایک ناهابت که به نام گارنیک نوه نتیجه گذاشته شده است. رودخانه گارنی در 28 کیلومتری جنوب شرقی ایروان واقع شده است که در منطقه استان کوتایک است. این محدوده با شرایط اب وهوایی خوب و مطبوعی که داراست برای شکار اختصاصی و ییلاق پادشاهان ارمنستان در قرنهای مختلف می باشد. در قسمتی از این عمارت حمام اختصاصی زیبا وجود دارد که متعلق به دختر خسرو پرویز خواهر تیرداد سوم می باشد. این حمام از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که شامل حمام بخار و حوضچه های اب گرم و سرد است. بخش جالب توجه این حمام کاشی کاری های کف حمام است که از پانزده رنگ طبیعی تشکیل شده و ماهی های دریا نقاشی شده است. معبد گارنی ارمنستان دارای ططراحی نظیری از فیگور زن و مردی می باشد که نماد خدای اقیانوس است.

موزه آثار خطی ارمنستان

موزه آثار خطی ارمنستان درانتهای شمالی خیابان مشدوتس قرار گرفته است و مقابلش مجسمه های بزرگی از مورخان و روحانیون مشهور قرون وسطی وجود دارد و در پایین ومرکز مجسمه ها مجسمه مسروف مشدوتس مخترع خط ارمنی در سال 405 میلادی و  شاگردش قرار گرفته است . ساخت بنای موزه درسال 1959 بود و هم اکنون بیشتر از 17000 نسخه تاریخی در موزه جمع آوری شده است و مراقبت می شود . بزرگترین کتاب در این موزه قرار دارد که متعلق به قرن هشت میلادی می باشد که وزن کتاب بیست و هشت کیلوگرم است و کوچکترین کتاب متعلق به قرن پانزده میلادی می باشد که وزن کتاب تقریبا 190 گرم می باشد.مسافران تور ارمنستان می توانند از جاذبه های گردشگری ارمنستان دیدن نمایند.

تور ارمنستان اردیبهشت 95

تور ارمنستان خرداد 95

تور ارمنستان تابستان 95





:: موضوعات مرتبط: تور ارمنستان , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های ارمنستان,اماکن دیدنی ارمنستان,مکان های دیدنی ارمنستان,جاذبه های گردشگری ارمنستان ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: